sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Robo-Juu ja Robo-Ai

Olen jo pitkän aikaa sitten ihastunut Noshin keltaiseen robotti kankaaseen. Siitä piti ehdottomasti saada paita miehelleni (käyttäisi sitä tai ei). Olisin tahtonut hankkia sitä Jennin kangasjuhliaisista, mutta sitä ei ollut tarjolla. Jotenkin kummasti minulle valikoitui Jennin ompelemista hernepusseista juuri robottikankainen versio. Kangasta löytyi vielä onneksi PaaPiiltä!

No kankaan saavuttua aloin myös itse haaveilla robottipaidasta. Taikavoimilla (ja miehen paidasta ilman saumavaroja leikkaamalla) sain kaavat mahtumaan niin, että molemmille saatiin pitkähihaiset paidat. Joka tyypin kaavakirjan miesten peruspaidan pitkä hiha on muuten todella pitkä. Onkohan kukaan tehnyt samaa havaintoa? Sitä on nyt saanut pariin otteeseen lyhentää reilusti.

Olipas taas oikein robottikuvaukset kameran itselaukaisu toiminnolla! Suuri joukko kuvista koki sensuurin, mutta tässä nyt yhdet kuvat:
 Mieheni paita (jota on käytetty ainakin kotipaitana ja toditettavasti kaupassa takin alla)
 Oma paitani on käynyt jo töissäkin ja oli myös lasten makuun. En vaan osannut vastata kaikkiin miksi kysymyksiin, joka alkoi sarjasta: Miksi sulla on robotteja sun paidassa?

Miehen paita: Joka tyypin kaavakirja, peruspaidan kaava. Hihoja lyhennetty ja saumavarat ja kainalo kutistettu :)
Oma paita: OB naisten parhaat topit
Kangas: PaaPii/Nosh: Robotit luomupuuvilla single

2 kommenttia:

Jenni kirjoitti...

Voin kuvitella, että lapsia on kiinnostanut robottipaita. Nyt teidän täytyy laulaa Siinan taikaradio -kirjasta sitä "Mä olen robotti, mä olen robotti, mä olen roo-roo-roo-roo-robotti" -laulua. Ja mitä tulee Joka tyypin kaavakirjan hihoihin, niin muistelisin, että itse olen joutunut pidentämään niitä. Voisiko olla eroa ykkös- ja kakkoskirjan kaavassa?

Aila kirjoitti...

No hmm...pitäs huvikseen joskus verrata. :) tai sitten paitojen saajalla on lyhyet kädet :D