sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Seepra tunika

On se niin ihanaa näyttää oman miehensä mielestä seepralta! Tässä tapauksessa otan sen kohteliaisuutena, eikö?
 Himo tälläistä raidallista tunikaa kohtaan tuli, kun näin työkaverillani tälläisen ihanan vaatteen:
 Minäkin tahdoin raitoja joka suuntaan ja siitä se ajatus sitten lähti. Hieman kyllä epäilytti onko kangas mahdollista leikata "väärin" (ei langansuuntaan), mutta päätiin että tämä saa olla testi! Suoraa kaavaa en tunikaani löytänyt vaan se piti tehdä itse. Hyödynsin muutamia kaavoja sekaisin, jotta sain kriittiset kohdat piirrettyä. Sitten vain kaava osiin (aikaa kulunut jo 4h!), kangasta leikkaamaan ja ompelemaan. Lopputulokseen olen varsin tyytyväinen!
 Tunika edestä.
 Tunika takaa
 Raidat osuivat melkein kaikissa osissa haluamallani tavalla yhteen! Helmaa ommellessa huomasin, että joku oli syönyt etukappaleesta 3 cm, no ratkaisin sen leikkaamalla myös takakappaleesta osan pois. Kuvio kun menee sopivasti vinoon ei ihan kaikkia virheitä huomaa ;) Yksityiskohtina on etusaumassa pieni rusetti ja hihassa koristenauha: Rakkaudella tehty.

LISÄKSI olen tehnyt pipoja syksyä varten, nyt kun säät kylmenivät. 
Pihlajakankainen neulospipo meni äidilleni.
 Sitten vähän "suttuinen" kuva, jossa näkyy myös kaksi muuta pipoa. Soulbird lähti työkaverin päähän ja itselle palloja :)
Ja mitäs muutakaan minä nyt täällä sunnuntaina teen, kun taistelen ompelukoneen kanssa ja näytän saumalle ratkojaa. Pitkiä hermoja siis minulle! "Ommmmmm......"(sisäistä rauhaa etsien;) )

4 kommenttia:

Jaana S. kirjoitti...

Ihania myssyjä! Himoitsen :)

Aila kirjoitti...

Kohta pitää tehä jo lämpimämpiä hattuja, ei enää oikein pidä lämpöä :-)

Heidi kirjoitti...

Ihana toi tunika ja seuraavan postauksen 12-vuotiaan paita. Huoh. En osaa ommella tai osaan, me ei vaan sovita yhteen ompelukoneen kanssa.

Aila kirjoitti...

Kiitos :-) kun tekee rakkaudella ompelukoneen kanssa kuuluu usein myös muutama kirosana ;-) mä oon jo monta kertaa uhannu mun koneelle, että se joutuu vaihtoon :-) onneks ostin hyvän saumurin joka on ollu huippu! :-)